Tamsayılı kesri bileşik kesre dönüştürür


Kazanım: Tam sayılı kesrin, bir doğal sayı ile bir basit kesrin toplamı olduğunu anlar ve tam sayılı kesri bileşik kesre, bileşik kesri tam sayılı kesre dönüştürür.

5.1.3.6. Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin katı olan kesirleri sıralar. 
5.1.3.7. Bir çokluğun istenen basit kesir kadarını ve basit kesir kadarı verilen bir çokluğun tamamını birim kesirlerden yararlanarak hesaplar. 

Konu: Bileşik kesirleri tam sayılı kesre dönüştürme
Ortam: Sınıf ortamı
Kahramanlar:
                Öğretmen:
                Öğrenciler: İpek, Ezgi, Eren

Okulda pazartesi günü 5. Sınıflarda ilk ders matematiktir. Ders zili çaldığında öğrenciler sınıfa geçer ve kendi aralarında konuşmaya başlarlar.
Eren : Geçen hafta ben gelmemiştim, öğretmen ne anlattı.
İpek : Birim kesirleri sayı doğrusu üzerinde gösterdik ben bu konuyu çok sevdim ayrıca haftanın ilk dersi matematik olduğu için çok mutluyum.
(Öğretmen sınıfa gelir.)
Öğretmen: günaydın çocuklar.
Öğrenciler: Günaydın öğretmenim
Öğretmen: iyi dersler
Öğrenciler: saol.
Öğretmen: kitaplarımızı ve defterlerimizi açalım. Geçen haftaki dersimizde nelerden bahsettik, konuşmak isteyen var mı?
İpek: Birim kesirleri sayı doğrusu üzerinde gösterdik öğretmenim.
(Öğretmen. Birim kesirleri kısaca tekrar eder. )
Öğretmen: Bugün yine kesirlerle devam edeceğiz.
(Daha önce kartondan hazırlamış olduğu pizza dilimlerini ve tabakları tahtaya yapıştırır.)
Öğretmen: Burda kaç dilim pizza var? (öğrenciler parmak kaldırır) Evet eren sen söyle.
Eren: 6 dilim pizza var öğretmenim
Öğretmen: Peki bu pizzaları kim birleştirmek ister?  (öğrenciler parmak kaldırır)
İpek Pizzaları birleştirir.
(1 tam pizza ve 1 yarım pizza oluşur.)
Öğretmen: Şimdi çocuklar burada kaç tane tam pizza var?
Öğrenciler: bir !
Öğretmen: Peki her bir tam pizza kaç eşit parçaya bölünmüş?
Öğrenciler: dört!
Öğretmen: 2. pizza diğer pizzanın kaçta kaçına eşittir?
Öğrenciler: 2’te 1’ine!
Öğretmen: 2’te 1’i nasıl yazıyorduk, kim göstermek ister?
(öğrenciler parmak kaldırır.)
Öğretmen: Ezgi gel bakalım.
(Ezgi tahtaya çıkar ve   1/2  yazar.)
 (öğretmen tahtaya  6 tane  1/4  yazar ve bunun 1+ 1/2  ‘ye eşit olduğunu gösterir)
1/4 +  1/4 + 1/4 + 1/4 + 1/4 + 1/4 = 1+1/2










ANASAYFA

Yorumlar