Bir doğal sayı ile bir kesri karşılaştırır.

           İPEK’İN SAYILARLA YAŞADIĞI BİR GÜNÜ
İpek sabah kalkar ve okula gider. Okulda derse başlayacakken öğretmen tebeşir getirmeyi unuttuğunu fark eder ve İpekten tebeşir getirmesini rica eder.
Öğretmen :
“İpek müdür yardımcısından 2 tane tebeşir alabilir misin? “ der.
İpek: “tabi öğretmenim .”
yanıtını verir ve sınıftan çıkar. Tebeşirleri alıp sınıfın kapısına geldiğinde tam kapıyı çalacakken elindeki tebeşirlerden birini düşürür, düşen tebeşir iki parçaya ayrılır fakat İpek tam bu parçaları alacakken yanlışlıkla bir parçanın üzerine basar ve sadece yerdeki bir parçayı alabilir. Tekrar kapıyı çalar sınıfa girer  ve öğretmenine durumu anlatır .
öğretmen:
 “ önemli değil İpek bu kadar tebeşirde  ders için yeterli .” der.
Bunun üzerine İpek;  “Ama öğretmenim bunlar 2 taneden az .”
diyerek 2 tane ile bir tam bir de yarım toplamının 2 taneden az olduğunun farkında olduğunu göstermiş olur. Daha sonra İpek yerine  oturur ve derse başlanır.(1 ½  < 2)
Okuldan çıkıp yolda yürürken yolda arkadaşları ile karşılaşır,  arkadaşlarının misket oynadığını görür ve arkadaşlarına
İpek “bende sizinle oynayabilir miyim?”  der. Arkadaşı Emre  :
“ bizimle oynayabilmen için her biri 5 adet misket alan kutulardan en az iki tane doldurmalısın “ der . Bunun üzerine elindeki misketleri sayan İpek11 adet misketinin olduğunu ve iki kutuyu doldurup oynayabileceğini anlar.
İpek: “bende sizinle oynayabilirim o zaman “der. Ve bır başka degerlendırme yapar .
“11 tane misketim vardı ve her biri 5 tane alan kutuyu doldurunca 1 tane misketim arttı.”
(11 > 2 1/5 )
Arkadaşlarıyla oynayıp eve giden  İpek ‘i annesi karşılar.
Annesi:  “hoş geldin İpek“. der.
 İpek: “hoş bulduk anne “ demiş.
İpek’in pastayı çok sevdiğini bilen annesi  
Annesi: “İpek senin sevdiğin pastadan yaptım”
demiş ve birlikte mutfağa gitmişler. Mutfakta annesinin üç adet pasta yaptığını görünce
İpek:   “Anneciğim bu pastaların hepsini ben yiyebilir miyim ?” demiş.
 Annesi : “Hayır İpek ablan , baban ve bende bu pastadan yemeliyiz ama sen çok sevdiğin için bu kadar fazla yaptım .”
demiş. İpek en fazla pastayı nasıl yiyebileceğini düşünmüş ve bulmuş iki pastanın tamamını ve diğer pastadan dört parçadan birini yerse en fazla pastayı yiyebileceğini anlamış  ve öyle yapmış.(2 ¼ <3)
Gece uyumak için yatağına uzandığında gün içinde yaşadıklarını düşünmüş ve bu sayıları karşılaştırmış .” 1 ½ =3/2   <2),     (11 >2 1/5 ) ,    (2 ¼ < 3)  “diyerek düşünmüş ve artık  doğal sayı ile bileşik kesri karşılaştırabildiğini anlamış. Sevinçle uykuya dalmış.
                                                                                                      YELİZ YILDIRIM

                                                      (Bir doğal sayı ile bileşik kesri karşılaştırır.)











Yorumlar