Birim kesirlerin sayı doğrusunda gösterimi

Birim Kesirlerin Sayı Doğrusunda Gösterimi
Annesi Ahmet’etremusu yapar. Anne tremusuyu altı parçaya böler.
Ahmet:
Anne pasta yiyebilir miyim?
Anne:
Tabi ki oğlum.
Ahmet:
Anne bir dilim verir misin?
Anne bir dilim tabağa yerleştirir.Ahmet büyük bir iştahla yer ve anneciğim eline sağlık der.
Anne:
Oğlum altı parçadan birini yedin. Yani altıda birini yedin. Ahmet altıda birini ifadesini düşünmeye başlar. Ahmet daha sonra marangoz olan babasının iş yerine gider.
Babası:
Hoş geldin oğlum.
Ahmet:
Hoşbulduk babacığım. Seni görmeye geldim.
Ahmet babasını izlemeye başlar.Baba gelen siparişleri alır. Baba gelen siparişleri alır. Siparişlerden anaokulu ve ortaokul öğrencilerine sandalye yapacaktır. Baba uzun bir odunu ortadan tam ikiye böler. Böldüğü parçalardan birincisini 4’e ikinci parçayi 5’e böler. Baba 5’e böldüğü parçalardan onaokuluna , 4’e böldüğü parçadan ilkokul öğrencileine saldalya yapacaktır.
Ahmet:
Baba neden bir parçayı 4’e bir parçayı 5’e  böldün diye sorar.
Baba 5’e bölünen parçaları anaokuluna, 4’e bölünen parçaları ortaokula sandalye yapacağını söyler ve böldüğü  parçalardan birer örnek Ahmet’e gösterir. Ahmet dörde bölünen parçanın beşe bölünen parçadan daha büyük olduğunu görür.  Ahmet ‘in aklına sabah yediği altıda bir parçalık pasta gelir. Bunun üzerine dörtte birlik ve beşte birlik parçalar olarak parçaları isimlendirir. Ahmet beşte birlik parçanın dörtte birlik parçadan büyük der.









Ahmet ertesi gün okula gider. Tüm bu yaşadıklarını öğretmenine anlatır. Öğretmeni bir sayı doğrusu çizer ve bu sayıları sayı doğrusunda gösterir.

ANASAYFA

Yorumlar