YÜZDELER
İpek mutfakta annesiyle otururken masadaki
broşürden % sembolünü görür ve ne anlama geldiğini annesine sorar. Annesi her ne
kadar açıklamaya çalışsa da İpek bunu tam olarak anlayamaz ve okulda
öğretmenine sorar.
İpek = “Öğretmenim % sembolünün anlamı nedir?
“
Öğretmen ise daha önce gördükleri ondalık
kesirleri hatırlatarak orada paydası yüz olan kesirler için kullanılabileceğini
söyler.
Öğretmen = “İpek 80/100 istersek % 80
olarak kısa bir şekilde yazabiliriz. “ der.
% sembolünün anlamını öğrenen İpek gördüğü % ifadelerini
artık okumaya başlar.
Daha sonra okuldan çıkıp tekrar eve gelen
İpek
İpek =”Anneciğim % sembolünün anlamını
öğrendim.” diyerek annesine anlatmaya başlar. Meyve suyu içerken annesine İpek:
“Anne bardağın sadece 1/2 sini yani % 50
sini doldur.”
Annesi :” Neden? “
İpek: “Daha fazla içebileceğimi
düşünmüyorum.” Der.
Hafta sonu olur ve babasıyla sohbet ederken
babasına ½ sayısı ile 5/10 sayısının aynı sayı olup olmadığını sorar. İpek
aslında bu sayıların eşit olduğunu bilir fakat cevabı babasından duymak ister.
Bunun üzerine babası bunu İpek’in
açıklamasını ister.
İpek: “tabi ki aynı şeyler baba .Hatta bu
sayı aslında 50/100 yanı %50 demek .” diyerek bu konuyu aslında bildiğini
babasına göstermiş olur.
Ertesi gün annesiyle sinemaya giden İpek
sinemaya girişte “mısır alana gazoz %25 fiyatına “yazısını görür. Annesinden mısır
almasının isteyen İpek’e annesi para vererek mısırı kendisinin alabileceğini
söyler.
İpek öncelikle mısır ve gazozun fiyatını
sorar ve mısırın 4 ve gazozun 4 lira
olduğunu öğrenir .Ardından hesap yapar ve mısır ve gazoza toplam 5 lira
olacağını bulur.
İpek :” O halde mısır ve gazoz alırsam
toplam 5 lira ödeyeceğim.” Diyerek mısır ve gazozunu alıp annesinin yanına
gider. Ardından annesiyle birlikte sinema salonuna girerler.
Yorumlar
Yorum Gönder