Yüzdeler

                   YÜZDELER
İpek mutfakta annesiyle otururken masadaki broşürden % sembolünü görür ve ne anlama geldiğini annesine sorar. Annesi her ne kadar açıklamaya çalışsa da İpek bunu tam olarak anlayamaz ve okulda öğretmenine sorar.
İpek = “Öğretmenim % sembolünün anlamı nedir? “
Öğretmen ise daha önce gördükleri ondalık kesirleri hatırlatarak orada paydası yüz olan kesirler için kullanılabileceğini söyler.
Öğretmen = “İpek 80/100 istersek % 80 olarak kısa bir şekilde yazabiliriz. “ der.
% sembolünün  anlamını öğrenen İpek gördüğü % ifadelerini artık okumaya başlar.
Daha sonra okuldan çıkıp tekrar eve gelen İpek
İpek =”Anneciğim % sembolünün anlamını öğrendim.” diyerek annesine anlatmaya başlar. Meyve suyu içerken annesine  İpek:
“Anne bardağın sadece 1/2 sini yani % 50 sini doldur.”
Annesi :” Neden? “
İpek: “Daha fazla içebileceğimi düşünmüyorum.” Der.
Hafta sonu olur ve babasıyla sohbet ederken babasına ½ sayısı ile 5/10 sayısının aynı sayı olup olmadığını sorar. İpek aslında bu sayıların eşit olduğunu bilir fakat cevabı babasından duymak ister.
Bunun üzerine babası bunu İpek’in açıklamasını ister.
İpek: “tabi ki aynı şeyler baba .Hatta bu sayı aslında 50/100 yanı %50 demek .” diyerek bu konuyu aslında bildiğini babasına  göstermiş olur.
Ertesi gün annesiyle sinemaya giden İpek sinemaya girişte “mısır alana gazoz %25 fiyatına “yazısını görür. Annesinden mısır almasının isteyen İpek’e annesi para vererek mısırı kendisinin alabileceğini söyler.
İpek öncelikle mısır ve gazozun fiyatını sorar ve mısırın 4  ve gazozun 4 lira olduğunu öğrenir .Ardından hesap yapar ve mısır ve gazoza toplam 5 lira olacağını bulur.

İpek :” O halde mısır ve gazoz alırsam toplam 5 lira ödeyeceğim.” Diyerek mısır ve gazozunu alıp annesinin yanına gider. Ardından annesiyle birlikte sinema salonuna girerler.  











Yorumlar